Special review





























Jag lovade er ett helt inlägg tillägnat M.I.A. och here it is!
Som ni ser av första bilden var väntan halvlång och allt inleddes med att hennes kvinnliga (!) dj kom ut och mixade lite den första kvarten av spelningen. Sen kom själva Maya ut och det var så fruktansvärt mäktigt, att en så pass liten tjej från typ Sri Lanka får stå på Wows största scen - sjukt jävla coolt helt enkelt. Hon körde massa bra låtar typ Galang, Story to be told (<3), Boyz, Bucky done gun och avslutade såklart med Paper planes, därav bilderna där hon är i publiken. Det var ganska kul förresten, jag dans-fotade som en idiot och mot slutet la jag ner kameran i väskan och bara njöt, och då försvann hon från scen och dök helt plötsligt upp 20 cm ifrån mig, såklart. Slet upp kameran för att få en bild på henne när hon tog tag i min hand men trycket var så sjukt så det gick inte att få fram den förrän hon flyttat lite på sig, och även då var trycket sjukt, så bilderna är lite halvsuddiga... Den här spelningen var förövrigt top3 alla spelningar jag någonsin varit på, och det var bara så löjligt coolt så det knappt går att förklara. Born free, Paper planes, Galang och Story to be told var utan tvekan bäst, och hennes spelning var nog bäst på festivalen. 5/5 räkor alla dagar, om ni får chansen att se henne, TAKE IT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0